Κωστής Παλαμάς: Πάει και το λίγο Φως...

Ο Παλαμάς & η Σχολή των Αθηνών

Κωστής Παλαμάς
Ξάνθη Παλιά Σπίτια
Κωστής Παλαμάς (γ. Πάτρα 1859 - θ. Αθήνα 1943) - ΑθήναΠαλιά σπίτια - Ξάνθη - Θράκη

K. Παλαμάς - "Πάει και το λίγο φως..."

Πάει και το λίγο φως...
Δετός, άνεργος, νύχτα, τρέμω, καίω.
Xέρι απλωμένο, λυτρωμός,
ή χέρι που θα με συντρίψης,
σαρκική γλύκα μυστική, μόνο μ' εσέ αναπνέω,
δεν ξέρω ποιό σου τ' όνομα, σου
δέομαι, μη μου λείψης.

"Κι έχω από σας μια δόξα να ζητήσω" Ερμής 2001 Πηγή Palamas 👉

Παλαμάς Άπαντα Τόμος Ι
Κ' έχω από σας μια δόξα να ζητήσω
Κωστής Παλαμάς - Άπαντα Ι
Κωστής Παλαμάς Κ' έχω από σας μια δόξα να ζητήσω...Κωστής Παλαμάς - Ανθολόγος Ερμής

Κι έχω από Σας Μια Δόξα να Ζητήσω

Σας αγαπώ κ' έχω από σας μια δόξα
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΟΥ (1886)

H σειρά «O Aνθολόγος Eρμής: Eπιλογές από τους Nεοέλληνες Ποιητές» έχει τριπλό στόχο: Nα κάνει προσιτούς, πρώτα απ’ όλα στο ευρύ κοινό, τους ποιητές μας όσων τα έργα εκδόθηκαν παλαιότερα, αλλά σήμερα είτε μένουν ανέγγιχτα μέσα στη λήθη των αρχείων και των βιβλιοθηκών γιατί έχουν επανεκδοθεί μεν, αλλά ως βαρύτιμα «Άπαντα» είναι απλησίαστα, είτε έχουν γνωρίσει ανατυπώσεις –που αποκαλούνται «επανεκδόσεις» ή «νέες ανατυπώσεις»–, οι οποίες δεν παρέχουν τα εχέγγυα μήτε για την ποιότητα, μήτε για την καλή επιλογή των ποιοτικών κειμένων που περιλαμβάνουν. O δεύτερος στόχος είναι ανθολογηθούν νεοέλληνες ποιητές, παλαιότεροι και σύγχρονοι, που το έργο τους βρίσκεται βέβαια στην αγορά και έχει εκδοθεί με τη φροντίδα που του πρέπει, ωστόσο ήρθε η ώρα να ξανακοιταχτεί με καινούργια ματιά. Tρίτος στόχος –ο πιο ζητούμενος– είναι να φανερωθούν οι ποιητές που το έργο τους έμεινε παραγνωρισμένο έως άδικα υποτιμημένο μέχρι τις μέρες μας.

Άπαντα Τόμος Ι Τα τραγούδια της πατρίδος μου, Ο ύμνος της Αθηνάς, Τα μάτια της ψυχής μου

Πρόκειται για τον πρώτο τόμο της πλήρους και έγκυρης φιλολογικής έκδοσης του συνόλου του εκδεδομένου και αθησαύριστου έργου του Ποιητή. Πραγματοποιείται υπό την εποπτεία του "Ιδρύματος Κωστή Παλαμά" και χορηγία της "Στέγης Γραμμάτων Κωστής Παλαμάς".

Πρόκειται για τον Α΄ Τόμο επί συνόλω 50 τόμων.

Με την έκδοση αυτή θα δοθεί για πρώτη φορά στην έρευνα και στην νεοελληνική παιδεία ολόκληρο το έργο του Ποιητή, που για μισόν αιώνα ήταν στο κέντρο της νεοελληνικής πνευματικής ζωής, γνώρισε στον ελληνισμό τα ρεύματα και τις τάσεις του παγκόσμιου πνεύματος, ανανέωσε την παράδοση, δημιούργησε την σύγχρονη ποιητική γλώσσα και υπήρξεν ο πατέρας της νεώτερης ελληνικής ποίησης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις